Základní popis stránky Plná verze této stránky

Karta trolejbusu 14Tr0 ev. č. 34

Ev. číslo Typ Výrobce Snímky + Odkaz na fotogalerii
34 14Tr0 Škoda Ostrov, k.p.
Výrobní číslo Vyroben Zařazen Vyřazen Sešrotován
8369 1981 1992
Popis - Vývoj


   Vůz náležející do 20-ti kusové ověřovací série 14Tr0, které byly dodány různým dopravním podnikům
v rámci republiky pro důkladné prověření nové řady trolejbusů a odhalení zásadních nedostatků
před zahájením výroby, původně však určen na export pro hlavní město Řecka - Athény.

Na voze zkoušen pomocný akumulátorový pohon a poloautomatické nasazování sběračů systému Dornier
se zámerem užít této sestavy pro připravovanou mariánskolázeňskou trať do Hamrníků.
Její realizace bránilo (a brání) úrovňové křížení s elektrifikovanou železnicí na přejezdu blízko zastávky Klas.
Trolejbusy by tento krátký úsek zvládaly právě díky akumulátorům, záměr však nakonec nebyl uskutečněn
a ani ke stavbě tratě v jiné trase zatím nedošlo.

1981

-
-
Vůz vyroben závodem Škoda Ostrov nad Ohří
Zařazen pod ev. č. 34 do služeb MHD v Mariánských Lázních.
1983- Odeslán zpět do výrobního závodu pro zkoušky s pomocným pohonem.
1987

-

Dílenská prohlídka spojená s obnovou laku, vůz přelakován do tzv. polomáčeného nátěru,
horní část krémová - spodní tmavočervená.
1992

-

Předčasně vyřazen z provozu u DPML z důvodu praskání skeletu
(nedostatečně dimensované karosérie) a sešrotován.




P ř í b u z n é   s t r á n k y

Na začátek této stránky
Plná verze této stránky
D o m ů Z P Ě T
Klíčová slova
Poslední aktualizace: 5.1.2018