|
Vůz náležející do 20-ti kusové ověřovací série 14Tr0, které byly dodány různým dopravním podnikům
v rámci republiky pro důkladné prověření nové řady trolejbusů a odhalení zásadních nedostatků
před zahájením výroby, původně však určen na export pro hlavní město Řecka - Athény.
Na voze zkoušen pomocný akumulátorový pohon a poloautomatické nasazování sběračů systému Dornier
se zámerem užít této sestavy pro připravovanou mariánskolázeňskou trať do Hamrníků.
Její realizace bránilo (a brání) úrovňové křížení s elektrifikovanou železnicí na přejezdu blízko zastávky Klas.
Trolejbusy by tento krátký úsek zvládaly právě díky akumulátorům, záměr však nakonec nebyl uskutečněn
a ani ke stavbě tratě v jiné trase zatím nedošlo.
|
1981
| - - |
Vůz vyroben závodem Škoda Ostrov nad Ohří
Zařazen pod ev. č. 34 do služeb MHD v Mariánských Lázních. |
1983 | - |
Odeslán zpět do výrobního závodu pro zkoušky s pomocným pohonem. |
1987
| -
|
Dílenská prohlídka spojená s obnovou laku, vůz přelakován do tzv. polomáčeného nátěru,
horní část krémová - spodní tmavočervená. |
1992
| -
|
Předčasně vyřazen z provozu u DPML z důvodu praskání skeletu
(nedostatečně dimensované karosérie) a sešrotován. |
|