Rakousko dnes disponuje, ač původně trolejbusy jezdily v devíti městech,
pouze dvěma provozy - Salzburg a Linec.
Rozmach trolejbusové dopravy nastává ve 40. letech, kdy je Rakousko součástí
Velkoněmecké (Třetí) říše
a nedostatek pohonných hmot vede k preferenci trolejbusové dopravy před autobusy. Do závěru války se otevírají provozy:
Salzburg, Graz (Štýrský Hradec), Innsbruck, Linec, Klagenfurt a Kapfenberg.
Do konce 40. let se trolejbusy rozjíždějí také v St. Lambrechtu, Vídni a Leobenu.
Zatímco první jmenovaný slouží především nákladní dopravě (pro osobní jen v omezené míře)
a ruší se již na počátku 50. let, hlavní město se zbavuje trolejbusové dopravy až v jejich závěru.
Odklon od elektrické trakce v 60. a 70. letech vede k uzavření provozů
Klagenfurt, Graz, Leoben a Innsbruck. V období renesance trolejbusů se obnovuje posledně jmenovaný.
Bohužel k redukci počtu dochází i v prvních letech nového tisíceletí,
kdy se likviduje síť v Kapfenbergu a i "obnovená" v Innsbrucku.
Dnes tedy existují jen provozy v Salzburku a Linci. Zatímco první jmenovaný je evropskou "baštou"
trolejbusů, které se zde těší masové podpoře a prožívají neustálou expansi, budoucnost lineckých není úplně jistá,
město uvažovalo o jejich náhradě plynovými autobusy. Situace se snad obrátila teprve nedávno, kdy bylo rozhodnuto kompletně omladit
vozový park trolejbusů novými kapacitními vozy.
Salzburský trolejbus Gräf&Stift/Kiepe NGT č. 231 s celovozovou reklamou, propagující organizaci e-bus sdružující podporovatele ekologické (především trolejbusové)
dopravy, stojící v zastávce Europark a mířící do vozovny umístěné na Alpenstraße (tamní výstupní zastávka se jmenuje Polizeidirektion).