Dánsko, po boku jiných evropských zemí, v městské dopravě dnes trolejbusovou trakci nepoužívá,
ačkoliv se zde dříve vyskytovaly tři provozy a pak pokusný v Kodani v 90. letech.
Jako první se bezkolejná elektrická dráha objevuje celkem brzy - ve 2. polovině 20. let v Hellerup, což je významná čtvrť města
Gentofle, které je dnes součástí kodaňské aglomerace. Další dva provozy vznikají před začátkem 2. světové války v samotné Kodani a v Odense.
Tím však výčet končí.
Ještě na konci 50. let se uzavírá odenský systém a v 1. polovině 60. let opouštějí trolejbusy ulice
Kodaně. Jako poslední tak ještě přežívá nejstarší provoz v Hellerupu, kde dopravce NESA nejprve linky elektrické trakce
omezuje, aby je na počátku 70. let zrušil úplně.
V době doznívající renesance trolejbusů se v 90. letech zřizuje jedna trolejbusová linka v Kodani, kde se do provozu nasazují
duobusy Mercedes. Celek slouží pro testování, iniciované EU.
Výsledkem je však ukončení provozu ještě před přelomem tisiceletí, proto v současnosti není v Dánsku aktivního trolejbusového systému.
Barevný záběr na jeden z trolejbusů z kooperace výrobců BUT/Smith, Mygind
& Hüttemeier/English Electric, jezdících ve městě Hellerup (dnes část Kodaně) až do roku 1971, kdy byl provoz zrušen.
Plastický kovový nápis NESA na čele vozu patří logu místního dopravce.